Wednesday 16 January 2013

ukhwah itu indah..:)


fuh..fuh..fuh..
berhabuk btol blog ni..
dh setaun x jenguk kan..
baeklah..msuk tahun 2013 ni..rasanya post2 yg akn dipublish x lah terlalu formal seperti sblm2 ni..
sbbnye...mls nk jd NERD..haha
sebelum aku nk mulakan post yg pertama setelah sekian lamanya..
aku nk ucap ASSALAMUALAIKUMWARAHMATULLAHIWABARAKATUH..
hmm...
tajuk kali ni berkenaan UKHWAH...
apa tu UKHWAH?
UKHWAH adalah perhubungan antara seorg insan dgn insan yg lain hanya kerana Allah..
tp..klu dlm bahasa mudah nye..UKHWAH ni adalah membawa maksud kita menghargai kwn2 kita yg bnyk mewarnai kehidupan seharian kita..
haaa..
dh msuk bab ni..
aku nk citer la psl kejadian yg berlaku dalam masa terdekat ni..
JAULAH MAHABBAH KE PORT DICKSON...
nama dh gempak dh 2..
alhamdulillah suasana nye pon boleh tahan seronok dan memberikan kenangan manis dlm hidup aku..
mana x nye, 5 buah kete dan seramai 19 org yg terlibat dlm aktiviti ni..ni kira aktiviti kelas la..
dari start perjalanan tu hingga berakhirnya perjalanan tu..aku rasa sngt seronok.
x sangka kawan2 sekelas aku ni 'sporting'2 rupanye..dlm kelas sume mcm serius je memnjg...
bnyk la nk cite..kita tgk gambar je la..

Tmpt pertama kami singgah..RUMAH API TANJUNG TUAN

Cntik x ciptaan Allah ni? tenang je bila duduk kt sini

5 buah kete..n aku ditugaskn menjdi driver untuk kete TAQ 2..adeh

Ni adlh kwsn kediaman sementara kami

Ada swimming pool 2..tp x penah try pon nk mandi kt situ..MALAS!

Aktiviti pertama kami..barbeque!
Meraikan hari lahir kawan2 yg lahir pd buln januari

Dpt anugerah NERD??? haha..x pe la..

Nmpk sedap je...nyum2

Aktiviti keesokan harinya...perang belon air
Aktiviti explorace




Cari tembikai dgn mata tertutup?? ingt senang ke? sush kot



Itu la antara aktiviti2 yg aku rasa simple n slalu je wat kt kem2 tp lg bermakna bila wat dgn kwn2 yg selama ni kita jumpe dlm kelas je...laen 2...as conclusion...cewah..duk speaking lak..hargailah nilai ukhwah yg padanya mengandungi pelbagai kenangan yg x mungkin kita peroleh kt mana2..
aku harap ukhwah kami dalam TSA1 ni (kelas tutorial sejak fes year) akn terus erat..
Ada bentuk no 1 x? haha
The most beautiful picture that I ever have..:-)
lps ni harapnye ada la aktiviti seumpama ini..bru hilg tension jwb final exam hari 2..ok..sekian terima kasih



2 comments:

  1. Terima kasih kepada AJK aktiviti kan? haha

    ReplyDelete
  2. ye..trima kasih sngt pd ajk aktiviti sbb bnyk membuli..jaga la next jaulah..hehe

    ReplyDelete