Wednesday 9 November 2011

Aidiladha membawa erti pengorbanan...

Assalamualaikum...
Kembali semula dlm menulis blog yg hampir sebulan ditinggalkan...sempena hari raya aidiladha ni...aku nk ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA kepada semua umat islam di dunia ni..kullu a`min waantum bilkhair...sinonim dengan istilah korban ni...aku nk bawa satu cerita mengenai pengorbanan yang aku buat jugak..
sebut je hari raya...dh tentu la universiti aku pon bagi cuti....TAPI..alangkah x nikmatnya cuti ni bila semua lecturer berebut nk bagi kerja untuk bekalan masa cuti...huhu...dengan assignment yang melambak-lambak...naik cuti lak ada mcm-mcm kuiz menunggu...x kira lagi final exam yang x sampai 2 buln lg...fuhh...betul la orang kata lagi best blaja kt skola daripada universiti ni sebab kt sekolah sure-surenya akhir taun dpt cuti skola yang sngt panjang walaupun masih ada 'homework' yang perlu disiapkan (x pernah rasanya siapkan 'homework' kt rumah mse zaman skola dulu)....tapi bersyukur lah sebab masih ada ruang masa juga untuk aku menikmati juadah hari raya masakan mak aku berbanding orang-orang yang berada di perantauan yang x dapat nk balik raya tu kn...rasanya sampai sini je la dulu sebab nk sambung menyibukkan diri dengan 'homework' tu semula....moralnya...setiap pengorbanan yang kita lakukan pada masa sekarang pasti membawa impak positif pada masa hadapan....jadi...ikhlaskan la diri dalam melakukan pengorbanan tersebut walaupun pada hakikatnya pengorbanan itu tidak membawa erti kepada kita pada masa sekarang..wassalam..:-)

No comments:

Post a Comment